Kvetkez 10 cikk | Elz 10 cikk |
Cataclysm: mage |
Deapimp |
2010.04.12. 22:05 |
Cataclysm: mage

- Flame Orb (level 81): Ahn'kahet: Old Kingdom s Icecrown Citadel Prince Taldaramja ihlette spell. A mage megidz egy lngol gmbt, ami egyenes vonalban elrefele halad s ekzben fire sebzst okoz sugarakat ont ki magbl a clpontok fltt elhaladva. A spell varzslsa utn a mgus tovbbi spellek castolsba is belekezdhet, mikzben a Flame Orb magtl "utazik". Mg a Flame Orb minden spec szmra hasznos lesz, a fire mage-ek talentjei erstst fognak hozz kapni, pldul a Flame Orb cljnak elrsekor felrobban.
- Time Warp (level 83): passzv haste hatst okoz a group s raidtagoknak a Bloodlust s Heroismhez hasonlan, illetve a mage sajt movement speedjt is nveli egy rvid ideig. A Time Warp nem lesz hasznlhat a Bloodlusttal s Heroismmel egytt, vagy az Exhaustion debuff alatt nem fog a Time Warp haste-je a jtkosokra hatni, viszont a movement speed a mage-re hathat.
- Wall of Fog (level 85): egy "frost fggnyt" hoz ltre a mage eltt 30 yard hosszban. Ellenfelek, akik keresztlmennek ezen lelassulnak s sebzst kapnak. A Wall of Fog mana kltsge magasabb lesz, hogy groupok ellen legyen hasznos s ne egyedli clpontokra. A Wall of Fog a mage-eket a csatatr irnytsban segti. Ekzben a mgus sebezheti mssal is az ellenfeleket (pl. Blizzardot lehet a Wall of Fog helyre is castolni) s nagy segtsg lesz battlegroundokon a zszlk bevdsekor. 10 msodperc idtartam, 30 msodperc cooldown.
- az Arcane Missile procra alapul spell vlik. Brmilyen varzslat utn a mgusnak procolhat az Arcane Missiles, a warriorok Overpowerhez hasonlan. A kpessg mana kltsgt cskkenteni fogjk, ezzel a mage jtkstlusa dinamikusabb lesz, klnsen alacsonyabb szinteken
- az rtelmetlenebb spelleket (pl. Amplify Magic, Dampen Magic, Fire Ward s Frost Ward) kiveszik a jtkbl
- a Conjure Food s Water kpessgek csak magasabb (~level 40) szinteken fogjk bevezetni, az alacsonyabb szintekre pedig biztostani fogjk, hogy a mgusok ne fogyjanak ki manbl
- a Scorch sebzs bnuszt fog adni a mage fire spelljeire, amit prblnak belepteni a mgus rotationbe s hasznos sebzst okoz varzslatknt szolgljon. A Scorch sokkal klnlegesebb hasznot fog hoz a mgusoknak, amit talenteken keresztl majd ersteni is lehet.
- a jvben az Arcane Focus mant fog visszaadni minden olyan spellre, ami nem tallja el a clpontot, mg az Arcane Missilesnl is. Szeretnk, hogy az arcane mage-eknl kevsb legyen fontos a mana pool s lehetsget kapjanak a mana helyes kezelsre
- a Playing with Fire a mostani hatsa helyett a Blast Wave cooldownjt fogja cskkenteni, ha a mgus melee tmadst kap
- a Pyromaniac talent haste-et fog adni, ha hrom vagy tbb clpont kap sebzst a mgus fire DoT-jaitl
- a Burnout talenttl a mage HP-bl is castolhat spelleket, ha manbl mr kifogy
- Arcane
- Spell damage
- Spell Haste
- Mana Adept: a mgus manjnak fggvnyben fog sebzst okozni. Erre egy plda, a mgus 100% mann tbbet fog sebezni, mint az 50% mann teszi. gy aztn, ha kezdenek kifogyni manbl, szksgk lesz valahogyan mant visszatlteni, hogy visszahozzk a teljes damage-ket
Fire
- Spell damage
- Spell Crit
- Ignite: a Fireball DoT-jhoz hasonlan minden direktbe sebz fire spell DoT-ot fog a clpontra helyezni, m sokkal ersebbet
Frost
- Spell damage
- Spell Crit damage
- Deathfrost: Frostbolt castolsakor a mage buffot kap, ami nvel a frost, fire s arcane spellek sebzst. Az egyetlen spell, amire nem fog hatni ez a buff, az a Frostbolt lesz
|
Cataclysm: druid |
Deapimp |
2010.04.12. 22:03 |
Cataclysm: druid

- Thrash: lvl81-en rkezik majd, 10 yardon bell minden ellenfelet sebez s emellett 6 msodpercig vrzst okoz, ami 2 msodpercenknt tickel. A cl, hogy a medvknek legyen mg egy AoE tankabilityjk. Lesznek a vrzsre hat talentek, pl. az egyik megnveli majd a Swipe sebzst vrz clpontokon. 5 msodperces cooldownja lesz s 25 rage-be fog kerlni.
- Stampeding Roar: lvl83-on rkezik, s 8 msodpercre 40%-kal nveli minden szvetsgesnk futsi sebessgt. A Stampeding Roar macska s medve alakban is hasznlhat lesz, s a medvknek lesz olyan talentje, ami cskkenti a cooldownjt. Az ability clja, hogy a feral druidknak legyen egy olyan utilityje, ami bizonyos helyzetekben hasznos. 3 perc cooldownja lesz, s ingyenesen hasznlhat.
- Wild Mushroom: lvl85-n rkezik majd, s egy mgikus gombt nveszt a clpont helyn. A gomba 4 msodperc mlva lthatatlan lesz, s ha egy ellenfl tfut rajta, fel fog robbanni Nature AoE sebzst okozva, de egy clpontra is hatsos lesz majd. A gombt a druida is felrobbanthatja sajt akaratbl. Ez elssorban a balance druidk jtkszere lesz, s lesznek r hat talentek is. Nem lesz cooldownja, 40 yardos hatkrben hasznlhat instant spell lesz.
- az sszes HoT s DoT critelhet majd, s hatni fog rjuk a haste is; ez nem rvidti le a hosszukat, s ha belefr, akkor j tickek is megjelennek majd. A haste gyorstani fogja a macska druidk energyregenercijt is.
- a tbbi healertl eltren a resto druid nem kap j spellt. Mr most is rengeteg healjk van, s a fejlesztk szndka, hogy valamennyinek meglegyen a maga hasznlati terlete. A druid letben tarthatja a tankot Lifebloom-stackelssel, egy-egy embert Nourishsal vagy Regrowthszal, s a knnyebben srlteket is felgygythatja Rejuvenationnel.
- a macska tovbbi eszkzket fog kapni, mg a medve mlysget. Ha a feral macska egy arms warrior, enha shaman vagy rogue posztjra plyzik, akkor hasonl kpessgekkel kell brnia - ez elssorban egy megbzhat szaktst jelent. A medvknek tbb ability kell, hogy ne legyen olyan nagy az eltrs a sebzsoszts s a tankols kztt (lsd mg "a macska rotja: John F***ing Madden!").
- a Barkskint nem lehet majd dispelelni.
- a Mangle (Cat) ers sebzsbuffot kap, hogy ne essen vissza jelentsen a dps, ha nem lehet Shredet hasznlni pozicionlsi problmk miatt.
- a druidk elvesztik a megszn Abolish Poisont, de a resto gon egy talent lehetv teszi majd a defensive magic dispeljt. A Cure Poison s a Remove Curse tovbbra is megmarad mindenki szmra.
- a Tree of Life passzv alakbl cooldownnal elltott tmeneti buff vlik, mint a Metamorphosis. Nem fair, hogy a druidnak fel kell adnia minden tmadsi lehetsgt, hogy ugyanolyan j healer legyen, mint a tbbi erre specializldott kaszt. Mg nem eldnttt, mi legyen az alakvltsrt jr bnusz: lehet, hogy egyszeren minden heal ersebb lesz, vagy minden gygyt spell megvltozik egy kicsit ebben az alakban. A fa egyben nem lesz majd banishelhet (s ez valsznleg igaz lesz a Metamorphosis dmonjra is). Emellett a tree of Life j modellt kap majd, gy izgalmasabb lesz ebbe az alakba vltozni. A fejlesztk szerint a druida ritkn lthat a pncljban (gyakorlatilag csak mounton lve...), gy j lenne, ha legalbb egy specben ez is folyamatosan lthat lenne a night elfeken, taureneken, trollokon s worgeneken.
- a fejlesztk szeretnk, ha a macska rotcija megbocstbb lenne. Nem akarjk megszntetni, amit szeretnek a jtkosok a specben, de j lenne, ha kevsb lenne bntet hats egy kihagyott Rake vagy Savage Roar. A vltozsok a Mangle hossznak nvekedshez fognak hasonltani, ami a 3.3.3-ban rkezett.
- a balance druidk talentbl kapnak majd egy Nature's Torrent nev j spellt, ami attl fggen okoz Nature vagy Arcane sebzst, hogy melyik lenne a nagyobb, s melyik mozgatja jobban az Eclipse-mtert (lsd lejjebb). A talenttel tovbbfejlesztett spell egyben cskkenti majd az ellenfl futsi sebessgt is. A spellnek 10 msodperc cooldownja lesz.
- a resto druidk kapnak egy Efflorescence nev j talentet, ami a Regrowth-critek esetn egy gygyt virggyst nveszt a clpont krl.
- a tervek szerint a macskk/medvk kapnak egy Kick/Pummel-szer interruptot, ami nem befolysolja a global cooldownt s nem sebez. A fejlesztk gy rzik, ez szksges lesz, hogy hatkonyan ellssk a szerepket egy partyban vagy raidben, illetve PvP-ben.
- a feral s balance druidk kapnak olyan PvP-toolokat is, amik hatsra megfontoland lesz, hogy arms warrior vagy mage/warlock helyett befrjenek egy csapatba. Emlkeztetl: a rated BG-knek ksznheten a PvP f terepe valsznleg ms lesz a Cataclysmban, mint most.
- balance: spell damage; spell haste; Eclipse - az Eclipse talentbl egy j mechanizmuss alakul a random kikszblsrt. A balance druidknak lesz egy j elem az UI-ban: egy skla, az egyik vgn a nappal, a msikon a holddal. Az Arcane spellek castolsakor a mutat a nap fel fog elmozdulni s ezzel nveli a Nature sebzst, mg a Nature spelleknl a hold fel s gy nveli az Arcane sebzst. Jtkstlusnak azt vrjk, hogy a druidk felvltva hasznljk a Wrathot s a Starfire-t, ezzel fenntartva az egyenslyt.
- feral (cat/bear): melee damage/damage reduction; melee crit damage/vengeance; Bleed Damage/Savage Defense - a feral druidk mastery bnuszai aszerint vltoznak, milyen alakban vannak ppen. A macskknl a vrzsek sebzse n majd, mg a medvk a crit sebzst sebzselnyelss alakt Savage Defense-et s ennek fejlesztst kapjk meg bnuszknt.
- restoration: healing; meditation; HoT Scale healing - a HoT-ok tbbet healelnek az ersebben srlt clpontokon. A mechanizmus hasonl, mint a resto shamanok, de mg azoknl a direkt healekre vonatkozott, itt a HoT-okra fog. A Cataclysmban a druidk tbb healjket fogjk hasznlni, gy eltr lesz a heal s a HoT heal tpus jtkmd.
A Vengeance ugyanaz a mechanizmus lesz, mint amit a warrioroknl s a death knightoknl mr emltettnk; a maximlis AP-nvekedst akkor kapja meg a druida, ha legalbb 51 pontot a feral talentekre klttt s medve alakban van, vagyis sem balance, sem resto, sem macska druidkat nem ltunk majd ezzel a buffal. |
Cataclysm: hunter |
Deapimp |
2010.04.12. 22:01 |
Cataclysm: hunter

- Cobra Shot: lvl81-en rkezik, s nature sebzst okoz majd fizikai helyett. A cooldownjt a Steady Shottal fogja megosztani (Ghostcrawler ksbb pontostott: nem lesz cooldownja, de ugyanazt okozza s mivel rvidebb lesz talentelve a cast time-ja, a BM hunter nem fog Steady Shotot hasznlni), gy j alternatvja lesz a komoly pnclzat ellenfelekkel szemben. A Beast Mastery gon lesznek olyan talentek, amik ezt teszik majd a BM jellemz shotjv.
- Trap Launcher: lvl83-on tanulhat, s- ahogy a nevbl sejthet - az aktivlsa utn a kvetkez trap 40 yardon bell egy konkrt helyre lhet. A csapdkra vonatkoz funkcija hasonl lesz, mint a mostani Freezing Arrownak, gy ez utbbi meg fog sznni. A cooldownja 1 perc lesz majd.
- Camouflage: lvl85-n tanulhat ability, ami a huntert beleolvasztja a krnyezetbe, gy a ranged tmadsok ellen immuniss vlik. A jtkos a melee vagy AoE sebzsekkel szemben azonban nem lesz vdtelen, s a berkez sebzs megszaktja a Camouflage-t. A hunter mozoghat s csapdkat is elhelyezhet az effektus idtartama alatt, s a tmadsaira bnuszt is kap; de az els sebzse szintn megszaktja az effektust.
- a hunter a Cataclysm utn mana helyett focust fog hasznlni, gy az Intellect haszontalan statt vlik a szmra. A focus az energyhez hasonlan generldik majd, de annl lassabban: msodpercenknt 6 focust nyer vissza a hunter (az energybl 10 generldik msodpercenknt), ezt a haste gyorstani fogja. A Viper Sting 3 msodpercenknt 9 focust fog regenerlni. Nhny plda a hunter abilityjeinek kltsgre: Steady/Cobra Shot - ingyenes, s shotonknt 9 focust generl (ez msodpercenknt 12-nek felel meg); Arcane/Chimera/Explosive Shot: 45 focus; Aimed/Multi-Shot: 60 focus; Concussive/Tranquillizing Shot: 35 focus; Rapid Fire/Master's Call/Disengage: 30 focus. A maximlis focus 100 lesz.
- megsznik a lszer, s a puskk, jak s szmszerjak ezek nlkl sebeznek majd. A hunter karakterlapjrl el fog tnni a lszer slotja, s a vltoztats idpontjban megmaradt lszer szrke, eladhat itemm vlik majd. A lszertskk s tegezek hagyomnyos tskkk alakulnak; de minden hunternl csak egy ilyen tska lehet, s a nem-hunter karakterek nem profitlhatnak ebbl a vltozsbl. rtelemszeren ezutn nem lehet majd lszertskkat s tegezeket kszteni sem. (ez termszetesen a warriorokra s rogue-okra is vonatkozik; nluk sem lesz lszer)
- a petek menedzsmentje is mdosul: a jvben a hunternek maximum 3 (BM-knt a tervek szerint 5) aktv petje lehet majd, s meg nem hatrozott szm trolt petje. Az aktv petek kztt brmikor vlthatunk, ha nem vagyunk harcban; mg az aktv s a trolt petek kzti cserhez meg kell ltogatnunk egy Stable Mastert. gy bven lesz hely a befogott Spirit Beastek trolsra.
- ez egyben azt is jelenti, hogy minden j hunter egy a fajhoz ill pettel fog majd kezdeni lvl1-en, s tovbbra is lvl10-en tanulja meg, hogyan foghat be ms peteket. A petek egyben klnbz buffokat s debuffokat is fognak majd biztostani, gy a hunter kiegsztheti a csapatot, ha valamire szksg lenne. A cl az, hogy minden hunterpet nvelje a party/raid sebzst, s ezt hasonl mrtkben tegye. Nhny plda: a Wind Serpent nvelni fogja a clpont ltal elszenvedett mgikus sebzst (ez a Curse of Elements gyengbb vltozata lesz); a Ravager nvelni fogja a clpont ltal elszenvedett fizikai sebzst (ez a Blood Frenzy gyengbb vltozata lesz); a Hyena nvelni fogja a clponton lev bleed effektusok sebzst (ez a Mangle gyengbb vltozata lesz).
- a stingek s az egyb periodikus sebzsek critelhetnek majd, s profitlnak a haste-bl is. A haste nem cskkenti majd a DoT-ok idtartamt; amennyiben belefr, j tickek jelennek majd meg.
- a huntert megerstik ranged kasztknt, gy az j hunterek lvl1-en ranged abilitykkel fognak kezdeni, s nhny melee ability megsznik, mint pl. a Mongoose Bite.
- a Beast Mastery gon megjelenik egy j talent, a Careful Aim, ami megnveli a kvetkez Steady s a Cobra Shot sebzst, de egyben a casttime-jukat is. A cl az, hogy ezzel legyen egy elfogadhat nyit sebzs, fleg a Camouflage-zsal kombinlva.
- a Beast Mastery gon emellett lesznek olyan talentek, amik jobb teszik a Cobra Shotot a Steady Shotnl, mint pl. a Longevity, ami 1,5 msodpercre cskkenti majd a Cobra Shot casttime-jt.
- a Rapid Recuperation hatsra a Rapid Fire azonnal 20/40/60 focust fog generlni, s a Rapid Killing idtartama alatt msodpercenknt 3 focus regenerldik majd.
- az Efficiency cskkenteni fogja a Chimera/Aimed/Arcane Shot focusignyt.
- a Thrill of the Hunt hatsra a critek focust fognak regenerlni.
- a Hunter vs. Wild megnveli a hunter focusregenercijt, ha a pet rootolva, stunolva vagy lasstva van.
- Beast Mastery: ranged sebzs, haste, Pet Damage - ma sok olyan passzv talent van a BM gon, ami a pet sebzst nveli; ezek megsznnek, de helyettk mastery bnuszknt nni fog a pet sebzse.
- Marksmanship: ranged sebzs, armor penetration, Double Shot - a hunternek eslye lesz arra, hogy a global cooldowntl fggetlenl egy ingyenes tmadst hasznljon az eredeti sebzs 50%-rt.
- Survival: ranged sebzs, ranged crit, Elemental Damage - a hunter abilityk (pl. a csapdk, a Black Arrow s az Explosive Shot) nagyobb elemental sebzst okoznak a kvetkez tpusokban: arcane, nature, fire, frost, shadow (amint GC ezt is pontostotta).
Ancilorn hozztette, hogy a Camouflage nem egy jabb stealth lesz, hanem a hunter krvonalai elmosdnak majd az j vzeffektusok egyiknek ksznheten... kiss, mint a Predatoroknl, csak pp a tbbi klssg nlkl - ezt Ghostcrawler is megerstette: egyszer mr prblkoztak a Camouflage-zsal, de akkor stealth volt s balance problmkat okozott (no meg nem kell minden kasztnak stealth). A Camouflage nemcsak a hunter ranged tmadsok s a dobfegyverek sebzse ellen fog vdeni, hanem a mgikus sebzsek ellen is. Ez annyit tesz majd, hogy ha egy Camouflage-ban lev huntert, vagy a rogue Smoke Bombjban ll clpontot prblunk tvolrl sebezni, akkor a "Target obscured." zenet jelenik majd meg; mintha nem ltnnk, mert egy oszlop mgtt llna. Ilyenkor clszer lesz egy AoE-t bevetni, vagy melee tvolsgba menni. A megadott focuskltsgek tjkoztat jellegek, korai mris elkezdeni rotkat gyrtani. |
Cataclysm: rogue |
Deapimp |
2010.04.12. 21:59 |
Cataclysm: rogue

- Redirect (level 81): Clpontvltsban fog segtsget adni. A Redirect minden aktv combo pontot a jelenlegi targetre irnytja s megelzi azok elvesztst. Sajt buffos kpessgekhez, mint pl. a Slice and Dice aktivlshoz nem lesz szksg targetre, teht ezeket extra combo pontknt lehet majd elhasznlni (folytats a jtkmechanikai rszek alatt). A Redirectnek 1 perc cooldownja lesz s energy nlkl hasznlhat
- Combat Readiness (level 83): j, defenzv kpessg. Amg a Combat Readiness aktv, minden berkez melee s ranged tmadskor egy Combat Insight nev stackeld buffot kap a rogue, ami a 10%-kal cskkenti a berkez sebzseket. Ez a buff tszr fog tudni stackelni s minden j stack frissti a buff idtartamt. A Combat Readiness clja, hogy a rogue akkor is kpes legyen csihipuhira ms melee kasztokkal, amikor az Evasion s a stunok mr cooldownon vannak. A Combat Readiness 6 msodpercig tart, 2 perc cooldownnal
- Smoke Bomb (level 85): A rogue egy fstfelht hoz ltre, ami megakadlyozza az ellensg targetelst. A felhn kvli ellenfelek kptelenek lesznek a felhben tartzkodkat egy clpontra hat kpessgekkel kitargetelni. A fstben tartzkodkat csak a felhbe lpve lehet sebezni, vagy pedig AoE spellekkel. PvP-ben j taktikai dimenzikat fog nyitni ez a kpessg defenzv s offenzv hasznlatra, mg PvE-ben akr egy egsz group is megvdhet lesz ranged tmadsoktl. A Smoke Cloud 10 msodpercig hat s 3 perc cooldownnal rendelkezik
- PvP-ben cskkenteni akarjk a rogue-ok cooldown s stunlock fggst passzv tllsrt cserbe. Ilyen fontos vltoztats a Cheap Shot tbbi stunnal val egy diminishing returnre raksa. Segteni fog ebben az armor s stamina nvelse a cloth, leather s mail itemeken
- cskkentik a rogue auto-attack s poison sebzst az aktv s specilis abilityk javra
- knnyebb lesz a rogue-gal val szintezs. A helyezkedst ignyl s DoT-os kpessgek alacsony szinten nem fognak rtelmet kapni, hanem magasabb szinteken kerlnek vissza a jtkba. j, alacsony szinten tanulhat kpessg lesz a Recuperate, ami a meglv combo pontokat HoT-t alaktja
- A combo pontos vltozshoz visszatrve, a mr emltett Recuperate-hez s Slice And Dice-hoz nem lesz szksg targetre s brmilyen combo ponttal hasznlhat lesz, belertve a mr meglt clponton lv combok is. Ez a fajta combo pont "jrafelhasznls" nem lehetsges a sebzst okoz kpessgeken. Ezekhez tovbbra is aktv combo pont lesz szksg a targeten. Az UI-n leolvashat lesz az erre aktv combo pontok szma
- Ambusholni a jvben brmilyen fegyverrel lehet majd, de daggertl eltr fegyverekkel kevesebb sebzst fog okozni. Stealth-bl val nyitskor a rogue eldntheti majd, hogy burst sebzst, DoT kpessgeket vagy stunolni akar
- mint ahogy az nemrg nhny Subtlety kpessggel trtnt, tovbb akarjk cskkenteni a ms fegyver hasznlatbl szrmaz sebzsbntetst. Nhny kivtellel (pl. Backstab), de a rogue kpes lesz axe, mace, sword s fist weaponnel is minden kpessget hasznlni
- a rogue Deadly Throw-hoz s a Fan of Knives-hoz a ranged slotban lv fegyvert fogja hasznlni, de ezekre is poisont lehet kenni
- a Tricks of the Trade mostani aggrgenerlst cskkentik
- az assassination g a dagger, poison hasznlatot s a burst damage-et helyezi eltrbe
- a combat g sword, mace, fist weapon s axe csihipuhi lesz. Egy combat rogue papron tovbb fogja brni, mint trsai s kevsbe fog a Stealth-hez s az Evasionhz ragaszkodni
- a subtlety rogue-oknak tbbet kellene sebeznik, mg a tbbi gnak tbb kiegszt kpessgre van szksge
- a Weapon-specialization talentek (mint mr az a warrioroknl megtrtnt) kikerl a jtkbl. Elg gz volt minden egyes j fegyver utn retalentelni a Weapon Spec miatt. Bizonyos talentek, pl. Hack and Slash tovbbra is megmarad, de brmilyen fegyverre hatni fog. Unalmas talentek, mint a Mace Specialization s Close Quarters Combat is megy a kukba
- az assassination s combat gnak jelenleg elg sok passzv bnusza van. Az innen szrmaz critical strike ratinget cskkenteni fogjk, hogy a rogue-ok ezt tovbbra is gearbl szerezzk meg
- Assassination
- Melee damage
- Melee critical damage
- Poison damage
Combat
- Melee damage
- Melee Haste
- Harder-hitting combo-point generators
Subtlety
- Melee damage
- Armor Penetration
- Harder-hitting finishers
A Masteryk kezd tierje nagyon hasonl lesz az gak kzt, de minl mlyebbre megy a jtkos az gban, annl hasznosabb Masteryket fog a rogue kapni az adott jtkstlushoz.
Az assassinationnek ersebb poisonjei lesznek, mint a kt msik gnak. A combat g lland sebzst fog fenntartani. A subtlety pedig ers combo levezetket fog adni.
Frissts: Bashiok is pontostott pr dolgot:
- a Combat Readiness az aktivlsa utn kezdi felpteni a Combat Insight buff stackjeit. Az utols bekapott ts utn 6 msodperccel a Combat Insight leesik majd. Amg tik a rogue-ot, a buff fennmarad, maximum 30 msodpercig.
- a Recuperate szmai mg nem vglegesek, de a maximlis hp szzalknak megfelel healt fog jelenteni s annl tovbb tart majd, minl tbb kombpontnl hasznljuk fel. gy sklzdik a gearrel, s nemcsak a szintezsnl lesz szerepe.
|
Cataclysm: death knight |
Deapimp |
2010.04.12. 21:57 |
Cataclysm: death knight

- Outbreak: lvl81-en rkezik, s rnahasznlat nlkl fertzi meg a clpontot Frost Feverrel s Blood Plague-gel. A cl az, hogy a death knight mielbb profitlhasson a feltett disease-ek elnyeibl clpontvltskor vagy dispel esetn.
- Necrotic Strike: lvl83-on rkezik, olyan tmads lesz, ami a fegyversebzs mellett egy debuffot tesz a clpontra, ami elnyeli a r berkez gygyts egy rszt. Kpzeljk el, hogy vlaszthatunk: megtjk a clpontot s 8000 sebzst okozunk, vagy megtjk a Necrotic Strike-kal 6000 sebzsrt, de a debuff utna 4000 healt elnyel a clponton. A burst sebzs kisebb, de tbb heal kell a clpontba, hogy ismt 100%-on legyen. A cl az, hogy visszahozzk azt az idt, amikor a death knightok kpesek voltak dispelelni a HoT-okat, illetve a PvP-ben nekik is legyen egy Mortal Strike-szer debuffjuk.
- Dark Simulacrum: lvl85-n rkezik s lehetv teszi majd, hogy a clpont kvetkez spelljt lemsolja a death knight s visszalje r. A Spell Reflectionnel ellenttben ez nem akadlyozza meg azt, hogy ez a spell berkezzen a death knightra s sebezze. ltalnossgban amit nem tud visszaverni a warrior, azt nem fogja tudni lemsolni a death knight sem.
- elszr is a rnk mdosulsaival kezdjk. Jelenleg amikor a rnk cooldownon vannak, a death knight potencilis sebzst veszt. sszehasonltskppen: a rogue ltalban alacsony energyvel rendelkezik harc kzben, de ritka az, amikor annyira kevs van neki, hogy nem hasznlhat semmilyen abilityt; s a visszatltdtt energy brmikor felhasznlhat lesz.
- ezzel szemben a rnk csak akkor hasznlhatak, ha teljesen visszatltdtek, radsul ha pr msodpercen bell nem hasznlja fel a DK a rnt, akkor az gyakorlatilag elveszett. Mivel jelenleg is folyamatosan hasznljk a jtkosok az abilityjeiket, gy j mechanizmusok bevezetse nem lenne clszer, ugyanis nem jutna rjuk global cooldown. A fejlesztk nem adhatnak extra erforrsokat s nem cskkenthetik a kltsgeket, mert nem lenne id ezeket felhasznlni. Egy tmads kihagysa jelenleg kros, s nem lehet sprolni az erforrsokkal a ksbbi felhasznls rdekben.
- emellett a DK tmadsainak nmagukban ltalban kicsi a hatsa, ami azt sugallja, mintha gyengk lennnek. A DK rotcija nagyon idztsfgg, ami azt jelenti, ha a jtkos egy kicsit ksik, vagy a latencyje nem a legjobb, akkor szintn dps-t vagy threatet fog veszteni. Nha gy tnik, hogy a death knight nem hasznlhatja ki az egyedi erforrsait, ami cskkenti a jtklmnyt.
- ennek rdekben megvltozik a rnk aktivldsa: a jvben nem egyszerre aktivldnak, hanem egyms utn. Pldul mindkt Blood rna elhasznlsa azt fogja jelenteni, hogy az els visszatltdse utn kezd csak el a msodik is aktivldni. gy gyakorlatilag lesz kt, egyenknt 3 rnbl ll szettnk a mostani 6 egyedi rna helyett, s mindkt szett 10 msodpercenknt elrhet lesz (a haste a rnk regenercijt is gyorstani fogja majd). Egy msik felfogs szerint 3 rna lesz, amik egyenknt 200%-ra tltdhetnek fel, a mostani 6 rna helyett, amik 100%-ra tltdhetnek.
- ez egyben azt is foga jelenteni, hogy rengeteg ability kltsgt kell jrabalance-olni. Pldul minden abilitynek nagyobbat kell tnie vagy tbbet kell a harcban jelentenie, mivel kevesebbszer lesznek hasznlhatak egysgnyi id alatt. Ez egyben azt is jelenti, hogy tbb ability kltsge cskkenni fog majd.
- a talentek tern a legjelentsebb vltozs az lesz, hogy a blood tree lesz a dediklt tanktalent (lsd korbbi hrnket), mg a msik kt g dps-talentt vltozik. Noha az, hogy mindhrom ggal lehetett tankolni, sikeres volt, a dual talentezs mellett szksgtelen. Radsul a jelenlegi rendszerben nehezebben lehetett volna megvalstani a hatsos mastery-bnuszok bevezetst. Jobbank tnik egy tanktalentezst balance-olni, mintha a tankok folyamatosan azon trhetnk a fejket, hogy a 3 elrhet verzibl a legjobbat vlasztottk-e ppen.
- a blood tnt erre a legjobb vlasztsnak; az unholy mindig is az ers disease-ekrl s az lland ghoulrl volt ismert, mg a frost jelenleg ers dual-wield dps, ami a Frost sebzsre s a CC-re pt. A blood dps szerepe a sajt magunk healelse volt (ami egy tanknak elny), s az ers fegyver alap sebzs, amit knny tmozgatni a msik kt gra.
- a tervek szerint a j s rdekes tanktalentek a msik kt treerl tkerlnek a blood talentgra, mint pl. a Bone Shield; de termszetesen megmaradnak az eddigi tanktalentek is, mint a Vampiric Blood vagy a Will of the Necropolis.
- blood: sebzscskkents; vengeance; Healing Absorption: ha a death knight healeli magt, egy olyan buffot is kap, ami a bejv sebzst elnyeli (selfshield).
- frost: melee sebzs; melee haste; Runic Power Generation: ahogy a neve is mutatja, gyorstani fogja a runic power generlst - ez a rnk vltozsai miatt hasznosabb, ahogy ltszik, ugyanis tbb runic powerre lesz szksg.
- unholy: melee sebzs; melee s spell crit; Disease Damage: az unholy DK-ok tbb sebzst okozhatnak a disease-eikkel, ami ltfontossg a spec szmra.
A Vengeance egy j mechanizmus, ami azt biztostja majd, hogy a tankok sebzse - s gy a threatgenerls - nem marad le nagyon a dps-ek mgtt, ahogy utbbiak gearje fejldik. Minden tankspecnek a Vengeance lesz a msodik mastery talentbnusza. A Vengeance minden bejv ts 5%-nak megfelel stackeld attack powerbnuszt ad a tanknak, aminek a maximuma a tank unbuffed hp-jnak 10%-a lesz (vagyis egy 70k unbuffed hp-vel rendelkez tank maximum 7k AP-t kaphat bnuszknt). A fejlesztk vrakozsa szerint a bossoknl mindig a maximlis AP-bnusz lesz majd letben. Az 5% s a 10% rtkek akkor lpnek letbe, ha a tank legalbb 51 pontot klttt blood talentekre, alacsonyabb szinteken ezek a maximlis rtkek kisebbek lesznek majd.
A Vengeance csak akkor jr, ha a jtkos a legtbb pontot a blood talentgra tette, vagyis sem a frost, sem az unholy death knightok nem kaphatjk meg. Ennek a segtsgvel tovbbra is olyan tankgear jhet majd, mint mostanban: lesznek az itemeken dps-statok is, de a legtbb a tllst fogja elsegteni. Mivel a druidknak ltalban a tankcuccain is tbb a dps-stat, gy az Vengeance-bnuszuk kisebb lesz, de a 4 tankkaszt krlbell egyforma dps-re lesz majd kpes a tervek szerint.
Zarhym azta pontostott pr dolgot:
- a 2H frost jtkstlus is tmogatva lesz, ugyanis lesz erre hely a talentek kztt a tankolsi lehetsgek eltnsvel; de a dual-wield is ersen jelen lesz.
- az Outbreak ingyenes lesz, de egy perces cooldownnal; tovbbra sem kerlhetjk meg az Icy Touch s a Plague Strike hasznlatt.
- mg nincs dnts a presence-ekrl. Valban fura lesz, ha egy blood DK Frost Presence-ben jtszik, mg egy frost DK nem hasznlja azt. Vagy tnevezik a presence-eket, vagy valamilyen egyb megolds szletik.
Ghostcrawler is igyekezett tisztzni a rnamechanizmus mdostsait. Ma ha egy rnbl mindkettt elhasznltuk, akkor ezek egyszerre tltdnek vissza. A Cataclysmban viszont mindkt rna ellvse utn csak az els fog tltdni, mg a msodik csak akkor kezdi ezt el, ha az els mr a rendelkezsnkre ll. Ez lasstani fogja a DK-okat, gy nem kell minden GCD-ben valamilyen gombot nyomniuk (ha van erre elg erforrs), de egyb terleteken nem lesz vltozs: megmaradnak kt rnt elhasznl abilityk, a Death rnk, a runic powert ignyl spellek s abilityk s a disease-ek is befolysolni fogj |
A Warrior a Cataclysmben |
Deapimp |
2010.04.08. 19:44 |
A Warrior a Cataclysmben

- Inner Rage (Level 81): Amikor a warrior elri a 100 rage-et, kap egy buffot, ami minden tmads rage kltsgt 50%-kal drgtja s minden sebzst 15%-kal nvel egy rvid idtartamra. Az Inner Rage passzv kpessg lesz, gy nem szksges a warriornak aktivlnia. A kpessg clja, hogy a maximlis rage elrse hasznos legyen. Persze ez nem azt jelenti, hogy a warrioroknak ezentl nincs ms feladatuk, mint semmi se tenni maximlis rage-ig, ezrt erre az abilityre klns tekintettel lesznek a bta fzis sorn.
- Gushing Wound (Level 83): Ez a kpessg bleed hatst okoz a clponton. Ha a target megmozdul, a bleed debuff elkezd stackelni (maximum 3 stack) s frissti a sajt idtartamt. Egyelre a Gushing Woundon nincs cooldown s 10 rage-et emszt fel a 9 msodperces bleedinghez. Egy stackes Gushing Wound gyengbb, mint a Rend bleedingje, viszont a hrom stackes debuff mr ersebb.
- Heroic Leap (Level 85): Korbban mr ismers lehet a Heroic Leap a WotLK btbl, amitl hasznlatkor a warrior a levegbe szkken s a clpontjhoz rkezik. Landolskor Thunder Clap hatst kelt maga krl s rvid ideig stunnol is. A Heroic Leap Battle Stance-ben lesz hasznlhat, de a Juggernaut s Warbringer talent lehetsget ad, hogy combatban s ms stance-ben is aktivlhat legyen. Az ability cooldownja nagyobb lesz, mint a Charge-.
- a Heroic Strike tbb nem a kvetkez fegyvercsapskor fog nagyobb sebzst okozni, mivel ez a jtkmechanika teljesen kikerl a Cataclysmmel. gy a Heroic Strike instant tmads lesz s tovbbra is a meglv rage elhasznlsra lesz kivl, m a rage kltsge 10 s 30 kztt lesz. 10 rage lesz szksges legalbb az ability hasznlathoz, de ha ennl tbb is van, akkor a meglv rage mennyisget hasznlja fel, egszen 30-ig. Minden egyes bnusz rage utn a az alapsebzsnl nagyobb damage-t fog okozni a Heroic Strike. Hasonl kpessgek, mint a Cleave, Execute s a druidk Maul tmadsa is hasonl mechanikn fog alapulni. A cl ezzel, hogy a jtkosok lehetsget kapjanak, hogy kevs rage-nl ne hasznljk ezeket a kpessgeket, de elegend rage-nl viszont tbbszr aktivljk.
- Battle Shout, Commanding Shout s Demoralizing Shout a death knightok Horn of Winter kpessgkhz hasonlan fog mkdni, vagyis rage nlkl lesznek hasznlhatk, rage-et generlnak, de rvid cooldown lesz rajtuk.
- a jvben a Whirlwind vgtelen szm clpontot fog kpes sebezni, de csak 50% fegyver sebzst okozva. A vltozs oka, hogy a Whirlwindet ne egy target ellen, hanem csak tbb targetes szitucikban teljestsenek
- a Cataclysmmel minden jelenlegi heal kevesebbet fog healelni a jtkosok lethez kpest, ezrt, hogy a Mortal Strike ne ktelez, de mgis hasznos legyen, ezrt a clponton csak 20% healcskkenst eredmnyez. gy ezutn az sszes hasonl healcskkent debuff, belertve a frost mage-eket s a shadow priesteket is, 20% heal reduce-szal fognak ldklni.
- a Sunder Armor stackek szma 5 helyett 3-ra fog cskkenni s tovbbra is 4% armor cskkenst okoz a targeten.
- a fury g Furious Sundering talentje a Sunder Armor hasznlatakor 25/50% fegyver sebzst okoz and a threat generlst 50/100%-kal cskkenti
- a Mace s Poleaxe Specialization talentek kikerlnek a jtkbl. Az ilyen passzv statok nem kapnak tmogatst a jvben. A Sword Specialization talent megmarad, de megvltoztatjk, hogy milyenfajta fegyvertpus hasznra vljon.
- a fury talent, Booming Voice nvelni fogja a shoutok ltal generlt rage-et
- br a Titan’s Grippel mindeki meg van elgedve, nhnyan mgis jobban kedvelnk a fury g kt egykezes fegyvernek jtkstlust, ezrt tervezik, hogy kiprblnak egy Single-Minded Fury nev talentet, ami a Titan’s Gripnek felel meg, de kt egykezes fegyver kiadsban, termszetesen jkora bnusz sebzssel
- szmos rage cskkent talent vlik damage nvelv
- az arms g j Disarming Nature talentje a disarm hats mell feareli a clpontot 5/10 msodpercre
- msik j arms talent, a Blitz a Charge-ra bnusz sebzst fog helyezni, aminek a mennyisge a Charge kzben megtett tvolsggal lesz arnyos
- az Improved Pummel egy fury talent lesz, ami a sikeres szaktsokkor 10/20 rage-et generl
- arms: Melee Damage, Armor Penetration, Bonus Swing
Bonus Swing: Hasonl a Sword Specializationhz, de minden tmadsra hatni fog minden fegyverrel, ami egy ingyenes weapon swinget eredmnyes 50%-os sebzssel
- fury: Melee Damage, Melee Haste, Enrage Intensity
Enrage Intensity: Minden enrage hats ersdik, belertve a sebzsei s healjei bizonyos kpessgeknek. Pl.: Bloodrage, Death Wish, Enrage, Berserker Rage s Enraged Regeneration
- protection: Damage Reduction, Vengeance, Critical Block Chance
Critical Block Chance: Korbban mr elhangzott, hogy a block rating megvltozik s a melee swing sebzs 30%-t fogja kitenni. Protection warriorok kpesek lesznek critical blockra s a melee swingk 60%-t is blockolni.
Vengeance: A Vengeance biztostotta eddig, hogy a tankok aggrja a gearjavulssal egytt ne essen a dps-ek aggrja mg. Minden tank specnek lesz Vengeance kpessgk passzv bnuszknt. gy amikor a tankot megtik, a tank kap egy stackeld buffot, ami az attack powerjt nveli. Bossfightokon a tankok a teljes letk 10%-t fogjk attack power bnuszknt megkapni.
Frissts: Bornakk
bvtette
az ismertett egy krdezz-felelekkel:
- a Fury warrior rotcija mostantl a Bloodthirst/Slam prosra redukldik, a Heroic Strike-kel mint feles rage-elgetvel? - Azt gondoljuk, hogy a Furynak szksge lesz mg egy single target attackra. A Furious Sundering clja az volt, hogy kevsb legyen hatssal a dps-re az, ha Sundert is kell hasznlni, de mivel ez csak 3 stack lesz, gy lehet, hogy nem lesz olyan nagy gond a hinya s nem akarjuk, hogy knytelen legyen a warrior kitalentelni valamit, amit nem is hasznl. Ugyanakkor azt sem akartuk, hogy a Whirlwind egy clpont ellen is j legyen, mert ez ingyen sebzsnek tnik jelenleg egy nagyobb csoport ellen, mikzben egy clpont ellen is hatsos. Az rendben van, ha a warriorok tbbet sebeznek, ha hasznljk pl. a Cleave-et is, de ez most tl extrm.
- az egykezes fegyvert hasznl Fury warriorok a rogue-okkal fognak a fegyverrt "harcolni"? - Ez valszntlen. A shaman s a rogue szmra azok a fegvyerek lesznek jk, amiken Agility van, mg a death knight s a warrior a Strengthet adkat fogja hasznlni. nem fogunk meglepdni, ha az egyik kaszt a msiknak tervezett fegyvert hasznlja, mert pusztn a sebzse alapjn upgrade lesz, de ez nem lesz szmra optimlis.
- mirt nem kapnak a warriorok valamilyen AoE tank kpessget? - Szerintnk a buffolt Thunder Clap s a Shockwave elg lesz erre. A Vengeance a designja alapjn biztostja majd, hogy a tankthreat ne maradjon le, ha n a dps-ek sebzse (s azzel aggrja). Nem szndkunk olyan helyzetet teremteni, ahol a tankoknak folyamatosan a threat miatt kelljen aggdniuk, de azt sem szeretnnk, ha ez teljesen irrelevnss vlna. Annak a veszlye, hogy a tank tl sok clpontot fog, szintn a tank hallt jelentheti majd, fggetlenl a threat menedzsmenttl.
- csak a Sunder Armor vltozik majd? - Nem, minden armorcskkent debuff (Faerie Fire, Expose Armor)
|
A Priest a Cataclysmben |
Deapimp |
2010.04.08. 19:43 |
A Priest a Cataclysmben

- Heal: lvl16-on rkezik s felvltja a mostani Heal nev spellt, ami magasabb szinteken feleslegess vlik s a Greater Heal veszi t a helyt. Az j Heal nagyjbl olyasmi lesz, mint a BC idejn volt a downrankelt Greater Heal: kzepes mennyisget gygyt kzepes manrt cserbe. Ez lesz a priest leghatkonyabb healje a Flash Heal helyett, ami a gyors s gazdasgtalan gygyt spell vlik majd.
- Mind Spike: lvl81-en rkezik, s egyrszt Shadowfrost sebzst jelent majd, msrszt egy debuffot tesz a clpontra, ami a tovbbi Mind Spike sebzst nveli. A spell clja, hogy betltsn egy eddig ltez rt a shadow priesteknl, br a healerek is nha hasznlni fogjk majd valsznleg: a spell gyors nuke lesz, amit akkor lesz rdemes hasznlni, ha a szoksos shadow rota nem hatkony (gyorsan hal az ellenfl vagy gyakori clpontvltsok szksgesek). A Mind Spike spamja kb. olyan sebzst jelent majd, mint egy Shadow Word: Pain utn elcastolt Mind Flay. A debuff clja, hogy ha hasznlja a priest a Mind Spike-ot, akkor folyamatosan sokat hasznlja; nem illeszkedik bele a mostani shadow rotba. Emellett ezzel lesz egy olyan sebzse a shadow priestnek, ami akkor is hasznlhat lesz, ha a shadow spelljei nem rhetek el (a kt schoolba is tartoz spellek a jvben nem vlnak hasznlhatatlann, ha az egyik elrhetetlen egy interrupt miatt). 1,5 msodperces cast time-ja lesz, 30 yardon belli ellenfelekre hasznlhat s nem lesz cooldownja.
- Inner Will: lvl83-on rkezik majd, 10%-kal cskkenti a priest spelljeinek manaignyt s 12%-kal megnveli a priest futsi sebessgt; viszont nem hasznlhat egyszerre az Inner Fire-rel. Az Inner Fire armort s spell powert ad, az Inner Will viszont csak bizonyos szitucikban lesz hasznos.
- Leap of Faith: lvl85-n rkezik majd, affle "Life Grip" funkcival - a spell egy party- vagy raidtagot a priesthez rnt majd. A clja, hogy legyen esly megmenteni valakit, aki lefordtotta a mobot a tankrl, fkuszban van PvP-ben vagy nem ll ki idben a tzbl. Instant lesz, 30 yardos hattvval s 45 msodperces cooldownnal.
- minden HoT s DoT alanyi jogon profitlni fog majd a haste-bl s mindegyik critelhet is. A haste nem fogja lervidteni a spellek hosszt, csak a tickek kzti idt cskkenti - vagyis ha belefr az eredeti hosszba, akkor j tickek is megjelennek majd.
- visszatr a Shadow Word: Death, affle kivgz spellknt, ami a clpont 25%-os hp al essekor lesz hasznlhat.
- szeretnk, ha a jelenlegi szerepkrnek megtartsa mellett a priest ismt megjelenne tankhealerknt, amitl a WotLK-ban eltvolodott a kaszt. Valsznleg a Greater Heal lesz a tankheal, de felmerlt, hogy a discipline g kapjon egy msodik shieldet, ami sokba kerl, de sok sebzst fog fel, gy kiegsztve a mostani Power Word: Shieldet (ami egy kis sebzst elnyel, sok clpontra spammelhet shield).
- a Divine Spirit s a Prayer of Spirit megsznik. Mivel a Spirit feladata a 4.0 utn a manaregenerci lesz, nem akarnak a fejlesztk egy olyan buffot fenntartani, ami befolysolja azt - s ezzel a szl jtkost vagy a party/raid tagjait. A Blessing of Kings s a Mark of the Wild sem fognak hatni a jvben a Spiritre.
- ezzel egytt a mana nagyobb figyelmet fog ignyelni. Nem cl, hogy fjdalmasabb vagy nehezebb tegyk a jtkot a healerek szmra, hanem az, hogy ismt fun legyen a healels. Ha nem kell figyelni a manra, akkor a legnagyobb healt fogjk spammelni a healerek; amennyiben ki lehet fogyni, akkor tervezni kell, mikor melyik spell kerljn bevetsre. Ugyanakkor megsznik az 5 msodperces szably, nehogy lldoglni kelljen harc kzben a manaregen miatt, s egyben cskkenni fog a Replenishment hatsa, hogy ne legyen bntets, ha ez a raidbuff nem rhet el.
- fejlesztsre kerl a discipline priestek single target healje, hogy ne fordulhasson el az, hogy hatkonyabb a shieldet spammelni, mint valban healelni.
- szeretnk, ha a holy is hasznlhat lenne PvP-ben; ennek az egyik mdja az lesz, hogy a Heal kzel azonos nagysg gygytst jelent majd mindkt healer spec esetben.
- szintn fejleszteni szeretnk a shadow hasznossgt a rvid fightokon, s szeretnk, ha kevsb lenne rzkeny a school lockoutra.
- a rgebben, mg a 3.1 idejn emltett Power Word: Barrier megjelenik discipline talentknt; ez egy tbb clpontra egyszerre hat Power Word: Shield lesz majd.
- szeretnk, ha rdekesebb lenne a holy priest; gy ha zsinrban hromszor egyms utn Healt, Prayer of Healinget vagy Renewt castol a holy priest, akkor egy felerstett healllapotba lp majd a jtkos, ami a klnbz spelleknek klnbz buffot jelent.
- mivel most a shadow gon sok a passzv sebzsnvel talent, amik meg fognak sznni, gy j mechanizmusok lpnek be a jtkba, pldul a Shadow Orbok, amiknek a felemsztse megnvelheti a Mind Blast sebzst vagy cskkentheti a Mind Spike casttime-jt (rszletesebben a masterynl).
- a Misery nem fog hatni a hit eslyre. A tervek szerint gearbl elrhet lesz a hitcap, s nem kell a plusz hit miatt trkkzni a talentekkel s a raidsszettellel.
- discipline: healing; meditation (combat manaregen); Absorption - megnveli a shieldek, a Power Word: Shield, a Divine Aegis s a Power Word: Barrier hatkonysgt.
- holy: healing; meditation; Radiance - a priest direkt healjei egy kis HoT-ot is okoznak a clponton.
- shadow: spell damage; spell crit; Shadow Orbs - a sebz spellek hasznlata eslyt ad arra, hogy egy vagy tbb Shadow Orb tnjn fel a priest krl, ami nveli a shadow sebzst. Ez nveli a shadow priest-tudatot a Shadowform megszerzse eltt is.
- sem az Inner Fire, sem az Inner Will nem rendelkezik majd tltetekkel, a priest dntse lesz, melyiket hasznlja ppen.
- a DoT-ok utols tickjnek lecspdst ltalnosan szeretnk elkerlni, gy a warlockoknl emltett meghosszabbods a shadow priestekre is igaz lesz.
- a Mind Spike mgtt az a gondolat llt, hogy nha nem lehet a shadow priest hossz ideig tart rotjt felpteni; kizrlag ilyenkor lesz hasznos ez a spell.
- a Power Word: Barrier a leginkbb az Anti-Magic Zone-hoz fog hasonltani, de nemcsak a mgikus sebzst fogja majd fel, hanem mindent.
- a fent emltett holy "hromszor egyms utn ugyanazt" talent, a Chakra a priest sokoldalsgt fogja jelkpezni: ha 3 tankhealt castol a jtkos, akkor a tankheal nagyobbat fog gygytani; mg 3 AoE heal utn a groupheal kap bnuszt. Egy j effekt is kapcsoldik majd ehhez az UI-ban, ami ersti a "majdnem ott vagyok mr" rzst. A fejlesztk szndka az, hogy a lehet legtbb spellre hasson a Chakra; taln mg a Smite-ra is, ha pp senkit sem kell healelni.
- a Misery hitbnusznak megsznse nem egyedi, minden ilyen raidbuff el fog tnni. Idegest, ha attl fggen kell ltzni, hogy ki jtt el a raidbe s ki nincs ott. ltalban szeretnk mg inkbb azt ersteni a Cataclysmban, hogy azokkal jtsszunk egytt, akikkel szeretnnk s ne azokkal, akiknek remek raidbuffja van. A legtbb "mirt n menjek?" krdsre az lesz a vlasz: "mert tudod, mi a fent csinlj".
- a Mind Spike clja az, hogy olyankor hasznljk (elssorban) a shadow priestek, amikor a DoT-oknak nincs idejk hatni - pl. jn egy add, akit gyorsan meg kell lni, ilyenkor rdemesebb lesz a Mind Spike-ot hasznlni. klszablyknt az lehet fellltani, ha 15 msodpercnl hamarabb meghal valami, akkor Mind Spike-spam
|
A Warlock a Cataclysmben |
Deapimp |
2010.04.08. 19:42 |
A Warlock a Cataclysmben

- Fel Flame: lvl81-en fog rkezni, gyors spell lesz, ami shadowfire sebzst okoz (hasonlan a mage Frostfire Bolthoz). A sebzst a clpont shadow s fire resistance-e kzl a kisebb fogja meghatrozni. Instant s frissti majd a clponton lev Immolate-et s Unstable Afflictiont. A Fel Flame clja, hogy egy mozgs kzben is hasznlhat spell legyen, elssorban a demonology s a destruction warlockok szmra. Ja igen, ez zld lng lesz.
- Dark Intent: lvl83-on rkezik, s 3%-kal nveli a clpont crit eslyt egy periodikus sebzsnl vagy gygytsnl. ha a clpont critel a buff idtartama alatt, a warlock sebzse 10 msodpercre n. Hrom alkalommal stackelhet.
- Demon Soul: lvl85-n rkezik majd, egyesti a warlock s a dmonja lelkt. A selfbuff megnveli a warlock burst sebzst. A konkrt hats fggeni fog az aktv dmontl. A buff hossza 20 msodperc vagy x tltet lesz majd, dmontl fggen. 2 perc cooldownja lesz.
Azt mr tudtuk, hogy talakul a Soul Shard-rendszer is, de most pr rszletet is elrult neknk Zarhym: 3 db Soul Shardja lesz a warlockoknak, amiket a harcban hasznlhatnak, de nem fog jratltdni ekzben. A Soul Burn nev spell fogja aktivlni a shardokat, msodlagos hatsokat adva a spellekhez - pr ilyen tervezett effektus:
- Summon Demon: a dmon azonnal megjelenik.
- Drain Life: a clpont casting sebessge 60%-kal cskken.
- Demonic Circle: a teleportls utn 8 msodpercig 50%-kal gyorsabban fut a warlock.
- Unstable Affliction: az UA sebzsnek 30%-t azonnal elszenvedi a clpont.
- Soul Fire: a spell instant lesz.
- Healthstone: 8 msodpercig 20%-kal n a warlock hp-ja.
- Searing Pain: 100%-kal n a Searing Pain crit eslye, s 6 msodpercen bell minden tovbbi Searing Pain esetben is 50%-kal n a critesly.
- minden DoT kpes lesz critelni, s mindegyikre hatni fog a haste is. Ezzel nem fog rvidlni a DoT, hanem jabb tick(ek) jelennek majd meg. Ha jra elcastolunk egy DoT-ot, nem kerl levgsra az utols tick, hanem hozzaddik az ppen fut spellhez, hasonlan a mostani Everlasting Affliction hatshoz.
- a Curse of Agony/Doom mostantl Bane of Agony/Doom lesz, s nem curse-nek fognak szmtani, hanem magic debuffnak. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy Curse s egy Bane egyszerre hasznlhat lesz egy clponton.
- a Hellfire nem fogja sebezni a warlockot.
- az impek elvesztik a Fire Shieldet, de helyette jn a Burning Ember, ami egy stackel DoT lesz.
- a succubus melee hatkre megn majd, s eltnik a Soothing Kiss; helyette jn a Whiplash, ami a 8 yardon belli ellenfeleket knockbackeli.
- a voidwalker Sufferingje single target taunt lesz majd, mg a Torment sebzsbuff lesz, s komoly AoE threatet fog generlni.
- a Pandemic talent a 25% hp alatti ellenfeleknl frissteni fogja a Bane of Agonyt s az Unstable Afflictiont.
- a Fel Domination megsznik.
- a demonology warlockok kapnak egy j spellt, a Demon Boltot - ez megnveli a dmon sebzst a clponton.
- az Impending Doom egy j talent lesz, ami bizonyos spelleknl eslyt ad a Metamorphosis s a Bane of Doom cooldownjnak cskkentsre.
- a Metamorphosis hatsa alatt lev warlockot nem lehet majd a dmonokra vonatkoz CC-kkel megfogni. Emellett a Metamorphosis hatsa alatt nagyobb szerepk lesz a warlock sajt spelljeinek.
- a Shadowburn a 25% hp alatt lev ellenfeleknek extra sebzst fog okozni.
- affliction: spell damage; spell crit; Shadow DoTs - a shadow DoT-ok sebzse n.
- demonology: spell damage; spell haste; Demon Damage - a dmonok s a Metamorphosis alatt okozott sebzs n.
- destruction: spell damage; spell crit damage; Fire Direct Damage - a kzvetlen Fire spellek sebzse n.
- jelenleg nincs beptve olyan mechanizmus, amivel harc kzben regenerlni lehetne a Soul Shardokat, de ha gy szlelik, hogy szksg van r, akkor jnni fog valami Evocation-szer erre a clra. Elszr azonban azt szeretnk, ha a warlockok megfontolnk a shardhasznlatot, ahpgy a shamanok a Bloodlust/Heroism ellvst.
- nincs kizrva, hogy lesz j dmon, de a mostaniaknak sem volt knny megtallni a feladataikat (a szerkeszt megjegyzse: n pl. nem is tudom, mire j manapsg egy succubus...). Ha az j dmon haszontalan lenne, vagy egy rgebbit tenne haszontalann, akkor felesleges lenne bvteni a megidzhet dmonok krt.
- a tervek szerint a mdostott Hellfire a demonology warlockok AoE spellje lesz majd, mg a destruction a Rain of Fire-t, az affliction a Seed of Corruptiont hasznlhatja majd erre a clra.
- a succubus j abilityje, a Whiplash gy fog mkdni, mint a Water Elemental esetn a Freeze - clpontot kell vlasztani. s tisztzskppen: nem a Seduction fog eltnni, hanem a Soothing Kiss, ami a clpontot arra ksztette, hogy mst tmadjon a succubus helyett.
- a doomguardrl s az infernalrl sem feledkeztek meg, csak nem frtek bele az elzetesbe. A tervek szerint az lland dmon megtartsa mellett cooldown alap tmeneti minionok lennnek ezek, mint a shaman elementljai. Ha lesz j dmon, akkor vrhatan az is ilyen cooldown-dmon lesz; de nem biztos, hogy szksg van egy jra.
- a repl mount dmon s a ni Metamorphosis alak nem kerlt le a napirendrl, de az j modellek elksztsnl prioritsa van az j znkban s dungeonkben megjelen lnyek modelljeinek. Azonban mindkett tervben van tovbbra is.
- a fejlesztknek tetszik az az tlet, hogy a warlock skint cserlhessen a dmonjn, de mg nincs konkrt tlet ennek a megvalstsra.
- a dmonok elnevezse ms krds: a hunter szereti a petjeit, a warlock eszkznek tartja ket - mskpp fogalmazva maradnak az automatikus nevek.
- a Demon Bolt debuffja csak a warlock dmonjra hat majd, ms dmonokra nem. A fejlesztk szerettek volna egy olyan demonology nuke spellt, aminek a dmon is rsze - megcsinltk.
- a Soul Shard tskk sorsa mg nem egyrtelm. Valsznleg eltvoltjk majd a shardokat, s ezt kveten sima tskv alaktjk a korbbi shardbageket. A receptjeik vlheten korbban eltnnek majd, hogy senki ne akarjon az ingyen tskkrt raktrozni bellk.
|
A Shaman a Cataclysmben |
Deapimp |
2010.04.08. 19:40 |
A Shaman a Cataclysmben

- Primal Strike: lvl3-on rkezik, melee attack ability. Mivel a shamanok enhancement ga igazn csak magas szinten kezdi reztetni a hatst a specre jellemz abilityk megjelensvel, a Primal Strike elsdleges clja a szintezs megknnytse lesz. (Vaneras azta pontostott: a Primal Strike kzs CD-n lesz a Stormstrike-kal, vagyis utbbi megszerzse utn az j abilityt nem fogja hasznlni egy enhancement shaman - hasonlan, ahogy a Sunder Armort levltja a Devastate s a Claw-t a Mangle)
- Healing Wave: lvl4-en rkezik. Ez egy ltalnosan hasznlhat, kzepesen gyors s kzepes rtket gygyt spell lesz, mg a mostani HW a jvben Greater Healing Wave-knt l majd tovbb, s lass, nagy heal marad, mg a Lesser Healing Wave szerepe lesz a gyors, manazabl heal.
- Unleash Weapon: lvl81-en rkezik, s a fegyveren lev shaman enchanttl fgg hatst biztost. Instant lesz, 30 yard hatkr s 15 msodperces cooldownnal br majd, s nem lesz dispelelhet, DW shamannl mindkt fegyver enchantja szmtani fog. A hatsok: Windfury - az aktulis fegyver spektrlis vltozatt dobjuk az ellenflre, ami 50%-nyi fegyversebzst okoz majd, s a kvetkez 5 ts idtartamig nveli a shaman haste-jt; Flametongue - instant Fire sebzst okoz s a shaman kvetkez Fire spelljnek sebzst 20%-kal nveli; Earthliving - instant kis healt jelent a clponton s 20%-kal nveli a shaman kvetkez healjt.
- Healing Rain: lvl83-on rkez clzott AoE HoT. A clterleten llkra gygyt es zdul majd. Minden bartsgos egysget (player vagy pet) rinteni fog, de az AoE sebzsekhez hasonl diminishing return szablyozza az elrhet healt (vagyis a maximum heal 10 clpontnl rhet el, s minden tovbbi cl esetn a 10 clpontos maximum heal fog tbb egyenl rszre osztdni, ha jl emlkszem az adatokra). 2 msodperces cast time-ja lesz, 30 yard hatkrrel, 10 msodperc idtartammal s 10 msodperc cooldownnal.
- Spiritwalker's Grace: lvl85-n rkez selfbuff. Az idtartama alatt mozgs s valsznleg fegyverhasznlat kzben is lehet majd castolni. Instant lesz, 10 msodperces idtartammal s 2 perc cooldownnal.
- a resto shaman manaregenje kizrlag a Spiritbl fog jnni, s magas szinten komoly szksg lesz a manahztarts figyelsre is.
- a Cleanse Spirit minden shamannak elrhet lesz, de csak curse dispelre lesz alkalmas; a Cure/Abolish Poison s a Cleansing Totem (s ezzel a poison s disease dispel) lehetsge meg fog sznni. A resto shamanok kapnak egy talentet, ami a Cleanse Spiritnek meg fogja adni a defensive magic dispelt, azaz a csapattrsainkon lev, szmukra rtalmas mgikus effekteket is leszedheti a resto shaman. Egyttal a dispel manaignye jelentsen meg fog nni, a PvE dispelt ennek a figyelembe vtelvel balance-oljk majd.
- a Flametongue Totem megsznik, helyette minden shaman megkapja a Totem of Wrathot, ami 4% spellpower-nvekedst jelent majd a group minden tagjnak. Az elemental shamanok kapnak egy talentet, ami a Fire totemeknek biztostani fogja az jabb 10%-os spellpowernvelst, gy hasznlhat lesz a tbbi Fire totem is a group buffolsra. A ToW, az elbb emltett talent s a Demonic Pact egyszerre nem lehetnek fent majd, csak az egyik a hrombl. Az is elkpzelhet, hogy a Searing Totem letehet lesz a clponthoz.
- az enha shamanoknl szeretnnek felszabadtani pr GCD-t a kttt rotbl a dinamikusabb jtkstlusrt, gy elkpzelhet pl. a Lava Lash cooldownjnak nvekedse, hogy ms abilityk is elfrjenek.
- az Elemental Reach egysgesedik, gy a shaman spelljei hasonl hatkrrel brnak majd.
- tervben van egy Earthquake nev, clzott s lland AoE sebz spell ltrehozsa.
- a korbbi btban ltezett Spirit Link visszatrhet deep resto talentknt; ezzel sszekthetnk csapattrsakat, akik ezutn megosztjk egyms kztt az elszenvedett sebzseket. Korbban nehz volt balance-olni ezt a spellt, de mivel mind a fejlesztk, mind a jtkosok szerettk az tletet, ismt megprbljk implementlni.
- az elemental g kap egy mlyen lev talentet, ami a Spiritet fogja hitt konvertlni; erre szksg lesz, mivel meg fogjk osztani a gearjket a resto shamanokkal.
- az Ancestral Knowledge az Intellect helyett a mana poolt fogja nvelni.
- az Enhancing Totems megsznik, a helyre kerl a Focused Strikes, ami a Primal Strike s a Stormstrike sebzst nveli majd.
- a passzv bnuszokat ad talentek megsznnek, a nem teljes lista: Mental Quickness, Improved Windfury Totem, Mental Dexterity, Call of Thunder, Tidal Mastery, Purification, Nature’s Blessing.
- elemental: spell damage; spell crit; Elemental Overload: a direkt sebz spelleknek eslye lesz egy msodik, kisebb sebzs azonos spellt elstni az ellenflen - ez hasonl lesz, mint a mostani Lightning Overload, de a Lava Burstre is vonatkozik majd.
- enhancement: melee damage; melee haste; Nature Damage: a shaman Nature sebzst passzvan nveli majd.
- restoration: healing; meditation (combat manaregen); Deep Healing: a direkt healek nagyobbat gygytanak, ha a clpont srlt - a nvekeds a clpont sebzettsgvel sklzdik majd (vagyis egy 29% hp-n lev playernl nagyobb lesz a nvekeds, mint egy 30% hp-n levnl).
- a Maelstrom Weapon hatni fog a Lava Burstre is? - Jelenleg ez a terv.
- hogy proccolhat az Elemental Overload a Lava Bursttl is, amikor ez mr gy is ers spell PvP-ben? - Minden sebzs szmai megvltoznak a Cataclysmban, hogy alkalmazkodjanak az egyetlen rankhoz, a megvltozott combat ratingekhez s a magasabb health poolhoz. A magasabb hp miatt a magas burst sebzs remlhetleg egy tool lesz, s nem az egyetlen md a gyzelemre.
- mi trtnik a Lightning Overloaddal? - Az Elemental Overloadhoz fog bnuszt adni.
- az elemental shaman nem Searing Totemet akar a clponthoz tenni, hanem Magma Totemet. - A Searing magasabb single target dps-t kell jelentsen, mint a Magma. Ugyanakkor ha megengedjk, hogy egy totem a clponthoz kerljn, akkor semmi sem indokolja, hogy ne legyen ez igaz brmelyikre. Kpzeljk el a kvetkezt: "a spell hasznlata utn a kvetkez totem az ellenfl lbnl jelenik meg."
- az elementalnak biztosan talentpontokat kell arra kltenie, hogy a Spiritbl hitet kapjon? - Ez ssze lesz vonva egy vonz talenttel, mint pl. az Elemental Precision.
- az Unleash Weapon mkdni fog a Frostbranddel is? - Igen, de nem soroltunk fel mindent.
- channeled lesz-e a Healing Rain s az Earthquake? - A Healing Rain nem, az Earthquake valsznleg igen, de majd megltjuk.
- az Unleashed Weapon felemszti a fegyverenchantot? - Nem.
- az elemental 10%-os spellpower buffja a shaman vagy a clpont spell powervel sklzdik? - A clpontval, hasonlan a Demonic Pacthez s a hasonl buffokhoz.
- tmogatst kap-e a ktkezes fegyvert hasznl enhancement talentezs? - Miutn az enha megszerezte a Dual Wield talentet, onnantl kt egykezessel fog harcolni a design szerint.
- nem volt sz az enha tllkpessgrl, a mobilitsrl, X-rl, Y-rl! - Ez egy elzetes, amiben nem rintettnk minden krdst.
- nem vlaszoltatok a legfontosabb shaman krdsre: mi lesz a Sentry Totemmel? - A Cataclysm nagy felfordulst jelent. Deathwing visszatrse Azerothra sztszaktotta az univerzum szvett, ami az sszes Sentry Totem vgleges s visszafordthatatlan pusztulshoz vezetett. A leve
|
Kvetkez 10 cikk | Elz 10 cikk |
|